miercuri, 27 august 2008

sfintul mare mucenic Fanurie din insula Rodos

In timpul lucrarilor pentru scoaterea la iveala a zidurilor fortaretei din Rodos (Rhodos), muncitorii au descoperit ruinele unei frumoase biserici de altadata, sub dalele careia au gasit numeroase icoane. Printre ele, singura care era intacta era o icoana reprezentând un tânar militar, care tinea in mâna sa dreapta o cruce, deasupra careia se gasea o lumânare aprinsa, iar de jur-imprejurul icoanei erau reprezentate doisprezece scene ale muceniciei sale. Episcopul locului, Nil (1355-1369), a putut descifra inscriptia: "Sfântul Phanourios" (Fanurie), nume care nu se gasea in vechiile martirologii si sinaxare. Cum guvernatorul insulei refuza sa-i acorde permisiunea de a restaura biserica, piosul Episcop s-a dus la Constantinopol, obtinând de la imparat dreptul de a o face. De atunci, Sfântul Fanurie a savârsit multe minuni, îndeosebi pentru gasirea obiectelor si animalelor disparute.

Dupa o traditie populara raspândita in Creta, mama sfântului ar fi fost o mare pacatoasa si, in ciuda tuturor eforturilor sale, sfântul nu a reusit sa o converteasca. El nu a incetat totusi nici o clipa sa se roage pentru mântuirea ei; iar când pagânii au venit sa-l ucida cu pietre, sfântul ar fi exclamat: "Pentru aceste osteneli, Doamne, ajuta-le tuturor celor care se vor ruga pentru mântuirea mamei lui Fanurie". De aceea, pâna astazi când credinciosii din Creta pierd vreun obiect, ei au obiceiul sa faca turte, numite Phaneropites (adică turtele lui Fanurie), pe care le dau celor saraci pentru iertarea mamei sfântului Fanurie. Turta se face de nouă ori şi se împarte numai săracilor, iar după ajutorul primit, se face pentru Sfîntul o plăcintă mai mare, cel în nevoie ostenindu-se cu mîinile sale - şi tot la săraci trebuie să fie împărţită cu mulţumită sfîntului.

Sursa:
http://www.calendar-ortodox.ro/luna/august/august27.htm

Acatistul sfîntului mare mucenic Fanurie
Cartea despre viaţa, minunile şi pătimirea sfîntului mare mucenic Fanurie poate fi cumpărată de aici.

10 comentarii:

Laura spunea...

Draga mea Eufemia, desi mi-am propus de multa vreme sa iti scriu cata bucurie si liniste "primesc" cand intru la tine pe blog...iata ca n-am ajuns...
...pana acum, cand am dat cu ochii de postul tau cu Sfantul Fanurie...sfantul pe care-l simt cel mai aproape de sufletul meu...
Datorita tie, am sa plec acum la culcare... cu ochii in lacrimi dar foarte fericita... pentru ca am ajuns, chiar si asa "in al doisprezecelea ceas" sa ii citesc Sfantului Fanurie acatistul de multumire, pentru grija si dragostea ce ne-o poarta tuturor.
Am asteptat cu atata emotie sa vina ziua de 27 august, pomenirea Sfantului meu drag Fanurie...dar, ticaloasa de mine, am uitat total de el... desi el nu m-a uitat niciodata pe mine!
Deci, de aceea spuneam ca iti datorez multumiri, caci daca nu intram la tine pe blog, nu mi-as fi amintit nici acum...
Binecuvantata sa fii!!!

Doamne ajuta!
Cu drag, Laura Sava

P.S. Imi face o mare onoare sa te pun in blogroll-ul meu cu femei minunate, care iubesc ortodoxia!

matuşka Eufemia spunea...

cu bucurie, draga Laura! si eu il iubesc si il cinstesc pe sfintul Fanurie.
te imbratisez cu dragoste in Domnul nostru Iisus Hristos :)

FANURIA spunea...

Buna seara,ma bucur sa gasesc scris aici pe blogul tau despre Marele Facator de minuni SFANTUL FANURIE.Cine i-a citit viata si patimile sfantului care la 19 ani a murit(ca un sfant)isi da seama ca chiar este un SFANT si Mare facator de minuni.Tot ce pot sa va zic oameni buni din propria mea experienta este ca ai simt ajutorul inzecit si chiar face mari minuni.Incercati si osteniti-va 9 zile si faceti acele turtite(eu am avut dezlegare de la parintele meu duhovnic sa cumpar si sa impart niste gogosi facute exact din faina,zahar si ulei) sa stiti ca mare ,mare ajutor veti avea.Ascultati zilnic daca puteti acatistul lui cantat de Marian Moise.
http://www.trilulilu.ro/patrimoniu/241288853f8f9b
Domnul sa va ajute si sa va umple de bucurie duhovniceasca.Tot pe trilulilu am un cont unde puteti vedea sau auzi foarte multe lucruri pt sufletele noastre.
http://www.trilulilu.ro/alinutza109

matuşka Eufemia spunea...

Hristos a inviat, draga Alina! Si eu ma bucur de intilnirea cu tine, pe care o datorez Sfintului Fanurie. Multumesc si eu pentru link-uri. Bucurie si pace!

darul din inima noastra spunea...

http://adriana-dardindar.blogspot.com/2009/08/solidaritate-intre-crestini_12.html
Multumesc
Doamne, ajuta!

MunteanUK spunea...

uite cum lucreaza Dumnezeu...

...dau eu o cautare pe Google despre "Sf. Mc. Fanurie" si tot pe acest blog nimeresc :-)

multumiri Domnului si - pt rugaciunile Sf Fanurie si ale atator sfinti cinstiti pe acest blog - sa reverse binecuvantarile Sale in viata celei care tine blogul si celor dragi ai ei!

matuşka Eufemia spunea...

Multumesc si eu :)
Bucurie si binecuvintare de la Domnul!

maria81 spunea...

Buna seara,ma numesc maria si am 28 ani.Am auzit de sfantul Fanurie de ceva timp si in urma cu 3 saptamani am inceput a face turte pentru saraci si copii orfani.Cred ca in final o sa ma ajute sa mi intemeiez o familie ,lucrul care a devenit in ultima vreme o dorinta pentru mine .Multa sanatate lui matuska Eufemia

matuşka Eufemia spunea...

Draga Maria, multumesc pentru gindurile bune!
Fie ca Sfinta Treime si Sfintul Fanurie sa te ajute si sa-ti implineasca cererea!

Anonim spunea...

Am aflat intamplator despre existenta sfantului Nectarie. Eram la bunicii mei si am citit intr-un ziar despre minunile savarsite de Dumnezeu la rugaciunile Sfantului Nectarie din Eghina. Am citit in diferite randuri si despre alti sfinti, dar nu prea m-am oprit asupra lor, insa asa cred ca a facut Dumnezeu ca sa-l tin minte pe acest sfant ... si pana la urma, cat m-a ajutat pe mine si pe cei din jurul meu.
Despre Sfantul Fanurie am aflat dintr-o carticica pe care am primit-o de la un preot. Eram mic, si mama mea era internata la o clinica de cardiologie. Venind de la scoala am aflat de la o doamna ca mama va trebui sa fie operata pe cord. M-am speriat foarte tare si mergand acasa am citit acatistul acestui sfant mucenic. Mare mi-a fost bucuria cand tatal meu s-a intors si el acasa si mi-a spus ca doamna ce-mi spuse vestea despre operatia mamei ar fi inteles gresit. Sunt convins insa ca tamaduirea aceasta a fost o minune savarsita de Dumnezeu la rugaciunile Sfantului Fanurie.
Altadata acest sfant, alaturi de Sfantul Nectarie si alaturi de Maica Domnului au fost alaturi de mine la diferite operatii pe care le-am suportat eu sau cei din jurul meu. Nasul meu era bolnav de cancer cu metastaze si in mod miraculos s-a vindecat, iar acum multumita Lui este sanatos. Alteori impreuna cu o prietena am apelat la acesti doi sfinti pentru a se ruga si ei lui Dumnezeu ca bunica fetei sa se insanatoaseasca, ea fiind bolnava tot de ingrozitoarea boala, cancerul.
Am promis atunci amandoi ca vom spune si altora postand pe diferite site-uri intamplarile acestea pentru ca si alti oameni care au nevoie sa stie ca bine este a scapa catre Dumnezeu avand alaturi si pe acesti doi sfinti. Bunica fetei a inceput dupa un an sa sangereze din nou. Noi am gresit pentru ca nu ne-am tinut promisiunea, o facem insa acum ...
In orice imprejurare grea si nu numai, rugati-va catre Maica Domnului, catre Sfantul Fanurie, catre Sfantul Nectarie si catre orice sfant al lui Dumnezeu. Indrazniti.