duminică, 29 iunie 2008

Hram la Prejmer

Pomenirea sfintilor Apostoli Petru si Pavel inseamna o sarbatoare pentru intreaga comunitate ortodoxa din Prejmer, atit pentru cei vii, cit si pentru cei adormiti.
Biserica Ortodoxa din comuna Prejmer este monument istoric si dateaza din anul 1763. Este o minunatie arhitectonica si o adevarata capodopera in ceea ce priveste pictura murala. A fost pictata si in exterior, dar acum se pastreaza doar un briu abia vizibil.

Parintele paroh a reusit sa inchege o comunitate ortodoxa vie. Aproape jumatate din credinciosii care au participat la Sfinta Liturghie s-au impartasit. M-a bucurat foarte mult sa ii vad cu luminarile aprinse prin toata Biserica. Parca eram la Pasti. Este un lucru deosebit, avind in vedere faptul ca stim cu totii cit de greu este sa propovaduiesti Cuvintul in inimile oamenilor, in vremurile noastre.
Iconostasul este de asemenea impresionant si sfintul Nicolae e reprezentat minunat.
In coltul din stinga e reprezentat sfintul preot Melchisedec.
Pantocratorul este extraordinar.
Mi-au placut si podoabele naturale din Biserica - o combinatie de flori de cimp sau gradina si frunze de stejar. Sunt traditii frumoase si vii, in acelasi timp.


Imi pare rau ca nu au iesit fotografiile de la poarta si de la intrarea in Biserica. Poarta si usa de intrare erau impodobite cu flori si mi-am adus aminte de copilaria mea la tara, intr-un sat din Transilvania unde, la Adormirea si Nasterea Maicii Domnului, credincioasele care purtau acest nume aveau impodobite portile cu flori. Cita curatie sufleteasca si dragoste si respect si credinta au oamenii din sate! Nu am mai reusit sa stam sa inconjuram Biserica si sa participam la Taina Maslului deoarece a trebuit sa ajungem in Brasov.

Niciun comentariu: