miercuri, 5 august 2009

icoane cu Prea Sfînta Născătoare de Dumnezeu. Icoana Maica Domnului, Crinul cel neveştejit (2)

Icoana Maica Domnului, Crinul cel neveştejit

Această icoană se găseşte pe iconostasul de la Sfîntul Altar al Mănăstirii Schimbarea la Faţă de la Meteore (Grecia).

Mănăstirea Marea Meteoră a fost construită în anul 1382 de către întemeietorul mănăstirii, sfîntul Atanasie. Ea este cea mai veche din ansamblul Mănăstirilor de la Meteore.

Iconostasul naosului este sculptat în lemn şi aurit. El a fost realizat în anul 1791. Picturile iconostasului au fost pictate cu ou, într-o tehnică deosebită. Conform opiniei specialiştilor, picturile murale au fost realizate de pictori care aparţineau şcolii cretane de pictură.

2 comentarii:

Ana spunea...

Superba! Am aceasta ICoana din Grecia mi-am cumparat-o imi este asa de dragaaaa! multumesc pentru postare! Doamne ajuta!

matuşka Eufemia spunea...

cu bucurie, draga mea intru Hristos:) post cu folos!