vineri, 1 august 2008

inceputul postului Adormirii Maicii Domnului

Rugăciune către Maica Domnului - Vasile Militaru

Prea Curată Maică, Pururea Fecioară,
Sufletul din mine nu-l lăsa să moară,
Ci revarsă, Sfântă, peste el, de sus,
Mila Ta cea mare, mila lui Iisus!…
Îngeri împrejuru-mi fă să se adune,
Să-mi arate calea către cele bune,
Să-mi îndrepte paşii pe cărarea milei,
La-nceputul nopţii, la-nceputul zilei!…
Să gonească toate duhurile rele,
Ce pândesc în drumul viţuirii mele,
Bietului meu suflet să-i dea viaţă nouă,
Să răsfrângă cerul ca un bob de rouă!…
Frânt de umilinţe, cu adânci suspine,
Sufletul la tine vine să se-nchine:
Mila Ta din ceruri peste el coboară,
Maică Prea Curată, pururea Fecioară!



Rugaciunea mea voi varsa catre Domnul si Lui ii voi spune durerile mele, ca s-a umplut sufletul meu de rautati si viata mea s-a apropiat de iad, si ca lona ma rog: "Dumnezeule, din stricaciune scoate-ma!"

Cum a mantuit de moarte si de putreziciune firea mea, care era tinuta de moarte si de putreziciune, pe Sine Insusi dandu-se spre moarte, Fecioara Preacurata, roaga-te Fiului tau si Dumnezeului nostru, sa ma izbaveasca si de rautatile vrajmasului.

Pe tine te stiu folositoare si pazitoare prea tare vietii mele, Fecioara, tu care risipesti tulburarea napastelor si izgonesti asupririle diavolilor; de aceea ma rog totdeauna: Izbaveste-ma de stricaciunea chinurilor mele. (Cantarea 6, Irmosul, paraclisul Maicii Domnului)

Ajutorului omenesc nu ne incredinta pe noi, Preasfanta Stapana, ci primeste rugaciunea robilor tai, ca nenorocirile ne cuprind si nu mai putem rabda sagetarile diavolilor; acoperamant nu ne-am agonisit nicaieri, unde sa scapam noi, pacatosii, pururea fiind biruiti; mangaiere nu avem afara de tine, Stapana lumii. Nadejdea si folositoarea credinciosilor, nu trece rugaciunile noastre, ci le fa de folos.

Nimeni din cei ce alearga la tine, nu iese rusinat, Nascatoare de Dumnezeu Fecioara, ci cerand dar bun, primeste daruirea catre cererea cea de folos.

Prefacerea celor scarbiti si izbavirea celor neputinciosi fiind, izbaveste pe robii tai, Nascatoare de Dumnezeu Fecioara, pacea celor din razboaie, linistea celor inviforati, singura folositoare a credinciosilor. (Stihiri, Paraclisul Maicii Domnului)Acatistul Maicii Domnului
Paraclisul Preasfintei Nascatoare de Dumnezeu

2 comentarii:

@irina_sweet_home spunea...

Doamne ajuta!post cu folos!

matuşka Eufemia spunea...

Doamne ajuta! Maica Domnului sa ne intareasca intru toate cele bune si de folos!